Avdelning Mic

Välkomna till oss på avdelning Mic.

Oss hittar ni högst upp i huset och här går 20 barn i åldrarna 3-5 år och vi som jobbar här heter Elizabeth, Julia och Tanja.

Mics lokaler erbjuder en mängd mysiga krypin som lockar och inspirerar barnen till lek och pedagogiska aktiviteter. Vi går ofta iväg på utflykter där vi lagar mat tillsammans ute i naturen eller äter medhavd matsäck medan vi utforskar vår närmiljö. Vi arbetar tematiskt med ett stort övergripande tema som följer barnens tankar och intresse. Vi är ute på gården varje dag och minst två dagar i veckan sover de yngsta barnen utomhus i våra vagnar.

Vi vill att varje barn ska utveckla sin nyfikenhet, sina sociala färdigheter och kunskaper i en trygg och välkomnande förskolemiljö.

Välkomna till oss på MIC

Elizabeth, Julia och Tanja